طراحی وبسایت | افزایش رنک سایت | سئو | طراحی وب سایت شرکتی | طراحی وبسایت کارخانه | سرویس افزایش رتبه

مقالات خودشناسی، سئو، وبمسترها و تجارت الکترونیک

شعر، داستان، مقاله، کلیپ، عکس

RSS
 

سمت کدام خدا ؟

۲۸ تیر

پریروز یعنی روز ۲۶ تیر تلویزیون روشن بود و داشت برنامه زنده گلخانه پخش می شد. میهمان برنامه آقای نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا بودند.

صحبتهای مختلفی در این برنامه صورت گرفت، اما در یک قسمت از برنامه توهین بسیار بزرگی توسط آقای نجم الدین شریعتی به مردم ایران یعنی همون کسائی که ازشون حقوق می گیره صورت گرفت که متاسفانه با بی توجهی ازش رد شدند.

که می خوام درباره اون بخش بنویسم.

اونجائی که در پایان برنامه آقای نجم الدین شریعتی نمی دونم بر اساس چه دانشی در زمینه اقتصاد به خودشون حق دادند اظهار نظر کنند و بحث رو کشوندند به موضوع بیکاری !

و گفتند که حالا بحث بیکاری شد من ّبا فلانی داشتم سر همین موضوع صحبت می کردم که گفتم بیکاری دو پیامد داره: فقر و نا آرامی

و یه پیشنهاد دارم به کسائی که می گن کار نیست و …

و لطف کردند یه حدیث از پیامبر اسلام رو بصورت کاملا نابجا بکار بردند که گفتند. روزی پیامبر جوانی رو دید و درباره اش پرسید و گفتند بیکاره و پیامبر فرمود از چشمم افتاد ! (ای کاش ژست آقای شریعتی رو وقتی جمله از چشمم افتاد رو گفتند می دیدید ! )

که بعد لطف فرمودند و نسخه پیچیدند برای درمان این درد بیکاری که: حالا من یه پیشنهاد دارم و اینکه اونائی که می گن کار نیست برن کار کنند حتی با حقوق ناچیز و یا بدون حقوق و دستمزد !

اینطوری هم …(دقیق یادم نیست چی گفتند شاید درباره این گفتند که پیش پیامبر و ائمه اعتبار خواهند داشت) و هم بحث نا آرامیشون از بین می ره.

حالا روی سخنم با شماست آقای نجم الدین شریعتی : مرد ناحسابی کمی وجدان داشته باش !

برای چی درباره چیزی که هیچ تخصصی ندارید صحبت می کنید ؟ به چه حقی؟

آیا می دونی دلیل نا آرامی انسانهای بیکار چیه ؟

خوب من برات می گم، چون مشخصه از روی شکم سیری درباره بیکاری اظهار فضل کردی !

دلیل نا آرامی فرد بیکار نداشتن پوله برای رفع هزاران نیاز این جامعه بی در و پیکر سراسر تورم همراه با رکود.

از اظهار نظر شما کاملا مشخصه درباره اقتصاد هیچی نمی دونید ، پس اصطلاحات تخصصی بکار نمی برم.

تو این جامعه بخاطر خیلی دلائل الان بیکاری زیاده، کارخونه ها دارن با ظرفیت خیلی کم کار می کنند و بخاطر مشکلات زیاد دارن تعدیل نیرو می کنند.

برخی از کارخونه ها ۳۲ ماهه حقوق کارگرهای زحمت کش رو ندادند. منبع خبر

سری هم به بازار کلیه فروشها بزنید تا دلیل نا آرامی رو بیشتر بفهمید !

کارگری که چند تا بچه داره و با حقوقی که بخور و نمیره تازه ۳۲ ماهه حقوق نگرفته.

یه کارگر بیکار برای این نا آرامه که نمی تونه اجاره خونه اش رو بده، برای بچه هاش یه زندگی سطح متوسط جور کنه،

یه کارگر برای این نا آرامه که همیشه شرمنده زن بچه شه !

و شمائی که از بیت المال یعنی حق اون کارگرها مزد می گیری، از روی شکم سیری یه حدیثی در زمان نابجا نقل می کنی که اینها از چشم پیامبر افتادند !

پیش بیننده میلیونی این برنامه اونم زنده ، اگه فقط چند تا بچه از پدر بیکارشون بپرسند پدر یعنی تو از چشم پیامبر افتادی؟ چه جوابی خواهی داشت پیش خدا؟

آبروی چند مومن رو بردی ؟

و واقعا آفرین به شرافت، مردونگی مجری خوب برنامه گلخانه  وقتی که فرمودید !!! : برن بدون مزد کار کنند به شما گفت یعنی شما برای برنامه سمت خدا بدون دستمزد کار می کنید ؟

و شما فوری گفتید نه مسلمه دستمزد می گیرم و مچری باز پرسید آیا حاضرید الان بدون دستمزد کار کنید و شما با زرنگی خاصی گفتید: الان که بهش وابسته شدم آره !

و اما همین بحث از دید خود شما : در مصاحبه ای که در روزنامه جام جم داشتید فرمودید :

“بله. من اعتقاداتم را اجرا می‌کنم. هرگز حرفی که به آن نرسیده باشم را در برنامه بیان نمی‌کنم.”

خب بیائید با هم نسخه خودتون رو برای خودتون بپیچیم.

شرافتا هر چی که پول پس انداز دارید هدیه کنید به بهزیستی برای ایجاد اشتغال، هر چی اموال منقول و غیر منقول دارید هدیه کنید (ازتون شنیدم ثواب هم زیاد داره )

و همزمان اگه زن و بچه ندارید سرپرستی سه نفر رو به عهده بگیرید که نقش زن و بچه شما رو ایفا کنند.

و حالا برید بدون هیچ مزدی کار کنید.

تا شاید بفهمید نا آرامی یعنی چی و چه کسانی از چشم پیامبر اسلام افتادند !

البته خداکنه پیشنهاد کار (پارتی بازی) دیگران رو به عنوان لطف خدا ندونید و نپذیرید ! مثل داستان همون ۱۷۰ تا سرعت رفتن تو اتوبان که ماموری که باید ماشینتون رو می خوابوند نشه !

و در این راستا با اجازه کمی شخصیت شما رو از روی نوشته هاتون در همون روزنامه جام چم تحلیل می کنم.

 

“حتی اگر شب و روزتان یکی شود؟

 

خدا نکند. این که زندگی آدم همیشه تاریک باشد بد است. امیدوارم در این راه، شب‌هایمان هم روز باشد.”

در این جا از شما سوال شده اگه شب و روزتان یکی شود، یعنی ممکنه شب شما هم مثل روز روشن شود اما شما فقط جنبه منفی این پرسش رو دریافت کردید که نشان از وضعیت ذهن شما دارد.

 

“اما خدا شب را برای آرامش آفرید؟

 

درست است ولی شما آرامشش را می‌بینید و من ظلماتش.”

تاکید دوباره بر ادعای بالای من !

 

“مگر شب‌هایتان ستاره ندارد؟

 

من خودم ستاره‌ام. “

بله شما ستاره دین هستید و تا به حدی به خودتان حق می دهید که به دیدگاه پیامبر اسلام جهت می دهید !

و سخن پایانی

در واقع می خواستم با کلماتی بسیار بسیار تندتر از این با شما سخن بگویم ، اما به دو دلیل این کار را نکردم :

۱- اول اینکه ادب من متاسفانه اجازه نمی داد طوری که لایق این گفتار زشت شما بود صحبت کنم تا عمق فاجعه را بهتر و بیشتر درک کنید.

۲-راستش نگران بودم برای منم حدیثی نقل قول کنید مبنی بر اینکه کافر شده ام !

شما که ولی نعمتان خود را که از آنها حقوق میگیرید را از چشم پیامبر می اندازید ! بعید نیست منی که یه انتقاد هر چند صریح کردم را کافر بدانید .

و جمله آخر اینکه شاید بگوئید فقط یک حرف زدم و اصلا در حد این همه نقد نبود !

آقای شریعتی یک حرف شما یعنی توهین به خیل بیکاران این جامعه که از سهم نفت آنها شما کار  و شغل دارید !

. دوم اینکه شیطان میلیاردها برابر و خالصانه تر از شما و تمام اجدادتان پروردگار را ستایش کرد و تنها بخاطر  بی احترامی به یک انسان رانده شد . چون دچار غرور شد آقای ستاره دین !

پس لطفا :

۱- اینقدر مغرور نباشید

۲- در کاری که تخصص شما نیست دخالت نکنید.

۳- سخن گفتن از خدا و پیامبران اصلا نشانه این نیست که شما سخنگوی رسمی آنها هستید و برای انسانها با توجه به احادیث تعیین تکلیف کنید !

مهدی محمدی دهقانی

www.mmd.name

 
۴۳ ديگاه

نوشته شده در دسته گوناگون

 

Tags: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

 

 
  1. نازنین

    مرداد ۸, ۱۳۹۰ at ۱۱:۵۳ ق.ظ

    سلام آقا مهدی به نظر من شما یه کم تند رفتی من خودم برنامرو با دقت دیدم شاید حرف ایشون خیلی خوب نبود به خصوص برای آدمایی مثل شما که خیلی منفی برداشت میکنن به نظر من آقای شریعتی قصد بدی نداشتند و شاید تمام این حرفاشون از روی دلسوزی بود و شایدم اصلا هیچ منظور بخاصی نداشتند پس مسلما این حق شما نیست که به ایشون تهمت بزنید و هر چی دلتون می خواد به ایشون بگید!!!

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      دی ۲۸, ۱۳۹۰ at ۲:۱۳ ب.ظ

      درود به نازنین خانم عزیز و سپاسگذارم از وقتی که گذاشتید و نظر دادید.
      و سپاسگذارم از اینکه مودبانه نظر دادید نه مثل فلان مرد مومنی ! که فحشهای بسیار رکیک و زشتی داد تا ثابت کنه آقای شریعتی انسان خداپرستی هست ! که البته این اصلا مربوط به آقای شریعتی نمی شه.
      و اما پاسخ من. نگاه کنید دوست من بحث نظر شخصی با امکانات شخصی با بحث بیت المال و یه رسانه دولتی میلیونی خیلی فرق داره. مثال می زنم. من با پول خودم یک سایت درست کردم و نظرات شخصی خودم رو درست یا غلط در سایتم می نویسم و هر کی دوست نداشت نمیاد توی سایتم. اما کسی که داره حقوق بیت المال رو می گیره و عنوان برنامه اش مذهبی هست اجازه نداره نظرات شخصی خودش رو که تاثیر بسیار عمیقی روی بینندگانی که از نظر سطح سواد و آگاهی شاید بیشتر اونها جزء مردم متوسط باشند و هر چیزی از این برنامه بشنوند رو قبول می کنند بگه !
      این می تونه جنایت باشه . باور ندارید؟ داستان دوستی خاله خرسه رو بخونید…

       
    • آیدا

      شهریور ۵, ۱۳۹۲ at ۱۱:۱۵ ق.ظ

      سلام
      من با این که با شما هم عقیده نیستم ولی به چند دلیل از شما عذرخواهی می کنم
      ۱-تند با شما برخورد کردم )اونجایی که گفتم پس خود شما چی (
      ۲- من با شما نباید اون طوری بحث می کردم چون طرفدار ایشون هستم این کار باید توسط یه آدم بی طرف انجام می شد
      اگه کسی از طرفدارهای ایشون هم حرفی زده شما به بزرگی خودتون ببخشیدش .
      شما گفتید که حرفی که در برنامه سمت خدا زده می شه تاثیر گذاریش بیشتره …می شه دقیق تر توضیح بدید که منظورتون چی بود ؟
      درسته این یه برنامه مذهبی هست و کسانی که تو این برنامه صحبت می کنن باید بیشتر مراقب حرف زدنشون باشن ولی اینو قبول ندارم که در ایران شخصیت های مذهبی رو گاه تا مقام پیامبر بالا می برند خود من به شخصه هر حرفی رو که می شنوم اول فکر می کنم که با عقل جور در میاد یا نه بعد نسبت به قبول یا ردش تصمیم می گیرم .
      به نظر من تاثیر هر کسی غیر از روحانیون تو ایران بیشتره می گید نه … پس یه نگاه دقیق تر به کوچه بازار بندازید … این همه پسر و دختر بی حجاب نتیجه همین تاثیر گذاری هستش دیگه … نه …؟ البته من قصد جسارت ندارم این انتخاب خود اون افراده ولی اگه تاثیر حرف روحانیون بود این جوری نمی شد …
      دلیل حساسیتم به کلمه درود به خاطر اینه که منو یاد دلقک بازی های خنده بازار می ندازه وگرنه دلیل خاصی ندارم
      گفتم خنده بازار … این برنامه بیشترین تاثیر رو مردم گذاشته
      یک اشتباه لپی … حتی یک اشتباه لپی هم کار خودشو می کنه چون هر کسی از حرفای دیگران برداشت خودش رو داره ولی … مشکل این جاست
      من دقیقا نفهمیدم که چرا عنوان کردن یک حدیث از پیامبر اشتباه محسوب می شه حالا کاری به بزرگی و کوچیکی این اشتباه ندارم
      خب بابای من هم یه کارگر هستند ولی دلیل نمی شه که اگه یه روز بابای من سر کار نرفتن من بگم از چشم پیامبر افتادن خب کار بابای من خیلی سخته و حتی گاهی وقتا من خودم به ایشون می گم سرکار نرن و استراحت کنن
      ببینید بحث آقای شریعتی در مورد این بود که افراد برن یه کاری انجام بدن چون که کار جوهره بدنه و با کار کردن آدم به آرامش می رسه
      گفتن بدون حقوق و دستمزد ولی منظورشونو خوب بیان نکردند
      اصلش اینه که آدمی که کاری رو خوب انجام می ده حتما پولی هم گیرش میاد
      اول بحث دخترا و پسرایی رو که راست راست تو خیابون پرسه می زنن رو مثال زدم .منظور ایشون یه همچین آدمایی بود که خیلی هاشون هنوزم که هنوزه از باباشون پول توجیبی می گیرن
      اگه میشه اظهارنظرتون رو به وبم ارسال کنید
      موفق باشید
      یا علی

       
  2. نقد سخنان قرائتی

    آبان ۲۸, ۱۳۹۱ at ۸:۱۰ ب.ظ

    [...] بر اساس تجربه قبلی در یکی از نوشته های قبلی با عنوان سمت کدام خدا که اتفاقا به تازگی انجا خانه جدید شما هم شده نقدی از [...]

     
  3. یک منتقد

    بهمن ۱, ۱۳۹۱ at ۵:۲۷ ب.ظ

    با سلام!
    حرفای شما درست ولی این دلیل نمیشه که آقای شریعتی رو اینطور محکوم کنید و یه جمله ای رو که شاید هم از روی قصد نگفتن رو اینقدر بزرگ کنید………..درسته!آقای شریعتی یه حرفی زدند که نباید میزدند ولی این دلیل قانع کننده ای برای این همه تندروی نیست…………………اگه آقای شریعتی حرف بدی زدند کار شما بدتره که از یک مصاحبه ی ۵۰دقیقه ای یک جمله رو اینقدر بزرگ کنید….انصاف نیست!واقعا انصاف نیست!….به نظرتون احترام میذارم ولی خیییییییییییییییییلییییییییییییییییییییی تند رفتید……………….دلیل منطقی برای تهمت زدن به آقای شریعتی نبود!!!!

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      بهمن ۱, ۱۳۹۱ at ۶:۰۸ ب.ظ

      در ابتدا ممنونم از وقتی که گذاشتید و نظردادید. مهم تر از اون ممنونم از اینکه با متانت و ادب نظرتون رو گفتید هر چند مخالف نظر شما بود و تند نوشته شده بود. درباره تند بودن این نوشته با شما کاملا موافق هستم. اما خواهش می کنم لطفا دقت کنید هر ثانبه ای که آقای شریعتی دارند صحبت می کنند نه از پول خودشون تهیه می شه نه از جای دیگه. از پول نفته. حقیقت تلخی به نام نفت که همه چیزو نابود کرد. آقای شریعتی یا هر کسی شبیه ایشون باید این حقیقت روشن رو به سادگی ببینند و حقایق واقعی رو ببینند. ای کاش می تونستم به روشنی از مشکل بزرگی که هست حرف بزنم. متاسفانه بیش از این نمی تونم بگم.
      فقط همین مقدار رو بگم. مردم مسلمان سومالی اونها هم مسلمونند. شغل اصلیشون دزدی دریائیه. ما هم مسلمون بودیم چون نفت نداشتیم تا حالا حقیقتی به نام اقتصاد برامون اهمیت نداشت. نیم ساعت در روز کار مفید می کردیم و بقیه ساعات رو نفت خرجمون رو می داد. چون تولیدی نبود.
      اقتصاد اهمیتش از هر چیزی بیشتره چون می تونه دین و ایمان و شرافت و مردونگی و دلسوزی و امنیت و همدردی و تلاش و جوانمردی و هر چی رو که فکر کنید نابود کنه.
      اون وقت یک حرف این آقا چقدر رو یاین همه بیننده تاثیر می گذاره ؟

       
  4. کیمیا

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۲ at ۴:۴۵ ق.ظ

    میشه درباره ی اون ۱۷۰تا سرعت تو اتوبان توضیح بدین ؟
    به نظر من شما یه مقدار تند رفتین ، شاید منظور آقای شریعتی تلنگری بوده به افرادی که توانایی جسمی و استعداد انجام یک سری کارهارو دارن اما به بهانه های مختلف و دلایل بیدلیل از کار کردن ممانعت میکنن .
    شاید بهتر بود به بعد مثبت قضیه نگاه کنین .

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      فروردین ۲۸, ۱۳۹۲ at ۸:۳۸ ق.ظ

      درود به شما.
      ممنونم از لطفتون و نظرتون.
      درباره اتوبان چیزی که یادمه این بود مجری پرسید شما تا به حال جریمه شدید (دقیق یادم نیست) و ایشون گفت بله من قم بودم و باید سر برنامه می رسیدم تا ضبط شه و خیلی دیر شده بود و داشتم با سرعت ۱۷۰ تا توی اتوبان میومدم که پلیسی منو نگه داشت و وقتی دید من هستم منو جریمه نکرد.

      درباره منظورشون چون برنامه رو به دقت دیدم با احترام به نظر شما (چون هر کسی دوست داره هر جوری که دوست داره به هر قضیه نگاه کنه و در نهایت سرنوشت یک ملت رو دیدگاهاشون تشکیل می ده) باید عرض کنم فک نکنم منظورشون این بود.
      درباره اینکه بدون دلیل کار نمی کنند خدمتتون عرض کنم از اونجا که ایران کشوری نیست که بیکاران حقوق بده که تمایل به بیکاری داشته باشند و از سوی دیگه خیلی خیلی خیلی زیاد از افراد هستند که بیکارند و از طرف دیگه درصد بیشتری از اونهائی هم که کار دارند چند ماه چند ماه حقوق نمی گیرند فک نکنم این مورد در باره صحبت ایشون مصداق داشته باشه.

      در مورد دید مثبت هم عرض کنم چیزی که من می بینم تبلیغات در تلویزیون ثانیه ای یک میلیون تومن هست و اگه کل برنامه رو که هر روزه جمع بزنیم می بینیم چه هزینه زیادی به مردم و از بیت المال تحمیل می شه و درصد اثربخشی این برنامه ها هم با نگاهی به آمار دزدی و طلاق و فحشا و اعتیاد و بیکاری خب مشخصه !

       
  5. دانشجو

    اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۲ at ۱۱:۱۱ ب.ظ

    سلام.
    نوشتن اینگونه مباحث جز این که شخصیت خودتان را زیر سوال ببرد، نتیجه دیگری ندارد. گویا شما چشم دیدن پیشرفت انسان ها را ندارید. سعی کنید زود قضاوت نکرده و برای بهتر نشان دادن خود، دیگران را پایین نکشید. مردم هوشیارتر از این هستند که با نظر سمت و سو دار امثال شما فریب بخورند. شما که اظهار فضل میکنید باید بدانید حرف های آقای شریعتی برگرفته از بیانات آقای ماندگاری بوده و صحبت های شما به ایشان هم برمیگردد.
    در پناه حق پیروز باشید

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۲ at ۷:۲۳ ق.ظ

      درود به شما خانم دانشجو. سپاسگزارم از نظر مخالف اما محترمانه شما.
      اما پاسخ من درباره نظر شما. خب پیشرفت عموما معنای عمیق تری از یک تلیوزیونی که با پول بیت المال اداره می شه و بصورت غیر رقابتی انتخاب می شن داره. تازه برنامه ای که از میزان زیاد طلاق، فقر و فساد و فحشا و کلاهبرداری های ریز و درشت در کشور اثربخشیش مشخصه. برنامه ای که برای هر ثانیه اش میلیونها تومن از پول بیت المال هزینه می شهاما کمترین اثربخشی عملی نداره چطور می تونید به این آسونی درباره خوبیهاش بگید؟

      و اما درباره بخش دوم سخن شما.
      اینگونه استدلال شما دقیقا شیوه دیکتاتوری رو معنی می ده که می شه گفت هم خوب ایشون در سخنانشون از سخنان پیامبر اسلام، از سخنان قران و خدا هم استفاده کردند. پس شما دارید به پیامبر اسلام و خداوند هم توهین می کنید…
      و اینطوری یک فرد رو مقدس می کنند و مخالفانش رو معدوم !

      سخن آخر اینکه من عددی نیستم که بخوام خودم رو بهتر از کسی بدونم. اما انتقاد باید از هر کسی باشه اگه می خواهیم کشور رشد کنه. این سایت رو که می بینید از پول بیت المال نیست. کسی رو هم مجبور نکردم که بیاد و بخونه. مجبور نکردم باور کنه. کسی که نظر مخالف بده رو کافر نمی دونم. اگه دشمنام تندی توش نباشه انتشارش می دم.
      و کسی رو هم به نام دین و سوء استفاده از دین فریب نمی دم !

       
      • س.س.م

        خرداد ۲۷, ۱۳۹۲ at ۴:۲۴ ب.ظ

        این برنامه بیشترین اثربخشی عملی را داشته. از من بپرسید که با دختران جوان بی بند و بار در ارتباطم، به واسطه بسیج دانشکده. همگی این برنامه را دوست دارند و وضعشان بهتر شده. قصد جسارت ندارم چنین اظهار نظری به مانند نق و نوق اضافه است… مدل تاکسی ای…

         
        • مهدی محمدی دهقانی

          خرداد ۲۸, ۱۳۹۲ at ۱۰:۳۰ ق.ظ

          درود به شما سمانه خانم گرامی. سپاسگزارم از نظر شما. اگرچه موافق نیستم.
          ای کاش ارتباطتتان و آگاهیتان فقط به بصیرت ختم نمی شد و بدون تعصب و با تحلیل آماری ارتباطتتان را به سفارتخانه های خارجی و آماری که ایرانیان در فرم های پناهندگی دلیل تغیر دین را می کنند می انداختید. ای کاش ارتباطتان را به دختران نجیبی که بخاطر فاصله بسیار بسیار زیاد درآمد و هزینه در جامعه اسلامی تن به خودفروشی می دهند بدهید.

          ای کاش توضیحی بیابید که چرا در یک جامعه اسلامی بزرگترین اختلاس کل جهان صورت گرفته.

          ای کاش کمی غم فقرای کلیه فروش را داشتید به اندازه یک هزارم حمایت از فردی که با پول نفت برنامه ساخته.
          برنامه ای که یقینا نه تنها مجریان و میهمانان یک قران پرداخت نمی کنند بلکه حقوق هم می گیرند از بابت برنامه.
          به نظر شما اثربخشی برنامه بالاتر نمی رود وقتی که اقای شریعتی از پول خودش و برای رضای خدا هزینه برنامه را بدهد. یا نه حتی هزینه برنامه را از طرفداران بیشمارش بگیرد؟
          مثل کنسرتهای خواننده ها که با کمال میل پول می دهند.

          مثل من که از پول شخصی خودم باورهایم را که می تواند درست یا غلط باشد و بدون اتکاء به پول نفت مردم بصورت یک سایت اینترنتی انتشار می دهم. منی که تمامی نظرهای مخالف و موافق حتی بسیار بسیار تند را (اگر ناسزاهای ناموسی نباشد) انتشار می دهم.

          ارتزارق از راه دین بدترین چیزیست که در زندگیم از آن بیزارم
          امام اول شیعیان را فکر کنم بشناسید !!! مانند یک مرد زمین را می رفت بیل می زد، چاه می کند. نخلستان آباد می کرد و بعد می آمد از خدا و دین می گفت !!!! فکر می کنم اینطور اثربخشی واقعی بیشتری داشته باشد !!!
          و فکر می کنم این روایت را شنیده اید از پیامبرتان ! : اگر فقر از پنجره داخل شود، ایمان از در خارج می شود.
          کل کشور را دزدی گرفته! این آمار پلیس آگاهی است نه حرف من و باز شما از اثربخشی حرف می زنید؟

          من به همه انسانهائی که حتی کمترین میزان اما از پول و زحمت خودشان کوشش در راه راستی و انسانیت کرده اند قدرشناسی می کنم. آرشیو بخش خودشناسی سایتم را ببینید

          یا این دو پست را ببینید :
          http://www.mmd.name/%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%B1%DB%8C-marie-curie/
          http://www.mmd.name/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1/

          و… که بماند
          مهدی محمدی دهقانی

           
  6. س.س.م

    خرداد ۲۷, ۱۳۹۲ at ۴:۱۹ ب.ظ

    ایمانتان خیلی ضعیف است… همین

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      خرداد ۲۸, ۱۳۹۲ at ۱۰:۵۳ ق.ظ

      درودی دوباره خدمت سمانه خانم گرامی. ممنونم از نظر شما.
      اگر ایمان یعنی تنها باور خود ما و آخر جمله را با همین یعنی مطلق بودن تمام کنیم. بسیار خوشحال هستم که نه تنها ایمان مورد نظر شما را ندارم بسیار خوشحالم که از باور شما کافر به خدا باشم.
      چون باور دارم خدائی را که دوستش دارم اجازه قضاوت به من در مورد کفر و ایمان انسانها را نمی دهد بلکه “فقط” و “فقط” حق انتخاب افرادی که هم باورم هستند را برای ارتباط نزدیک دارم بدون اینکه درباره دیگران قضاوت کنم.
      قضاوت کار من نیست. انتخاب انسانها بر اساس هم باوری وظیفه انسانی من است.

      قضاوت تنها از آن کسی است که از بیرون و درون انسانها و کل حقیقت آگاه است !

       
  7. سوسن

    تیر ۲۱, ۱۳۹۲ at ۶:۴۳ ب.ظ

    سلام
    اولا که مومن،وقتی بیکاره نمی شینه پای تلویزیون تا بچه ش بهش بگه از چشم پیامبر افتادی
    دوما به نظرشما تهمت زدن به مومن،بردن آبروی او نیست؟فقط این که راهکاری ارائه دادن که اونم از نظرشما غلط بوده و خودتون اشتباه برداشت کردین
    سوما اگر ایشون هم اشتباه گفته باشن شما نباید این طور کسی رو که غایبه و شاید هرگز هم نتونه دراین رابطه ازخودش دفاع کنه،تحقیر کنید و بااین لحن تند،یک طرفانه به قاضی برید
    بعدم،کی گفته ایشون از حدیث پیامبر اشتباه برداشت کردن؟
    مگر دراسلام کم حدیث و روایت داریم و فرد تلاشگر مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته وبیکار تغبیض؟

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      تیر ۲۱, ۱۳۹۲ at ۹:۲۵ ب.ظ

      درود به سوسن خانم گرامی و با سپاس از اینکه با ادب و متانت پاسخ دادید.
      البته نظر من هم با شما صد درصد مخالف هست. از نظر شخصی خودم این نظر شما کاملا جانبدارانه و از روی احساسه نه منطق که البته نظر شخصیه منه فقط و شاید هم اشتباه باشه اما نظر شخص منه.
      اشتباهات بسیار زیادی در متن شما می بینم که شاید وقتش رو نداشته باشم به تفصیل و از دیدگاه روانشناسی کنکاش کنم. اما مقدارش رو می گم.
      من نگفتم مومن بلکه انسان بیکار. پس از نظر شما انسان بیکار حق نداره تلویزیون ببینه !؟ اگرچه منظور من این بود وقتی بچه یه فرد بیکار اون برنامه مذهبی رو ببینه و به پدرش بگه…
      در مورد بخش سوم پاسخ شما : من در سایت شخصیم که هر کسی آزاده تا نظرش رو بگه گفتم و ایشون هم مثل همه آزاد هستند و با کمال میل و وطبق وظیفم پاسخ ایشون رو قرار می دم. قضاوتش با دیگران و البته حق هم دارم نظر خودم رو درباره پاسخ ایشون عنوان کنم !
      من نمی دونم چطوره وقتی یک فرد مذهبی در یک برنامه تلویزیونی یک طرفه که تماس تلفنی آزاد توش اجازه داده نمی شه درباره خیل میلیونی بیکارای ایرانی حرف می زنه گناهی نمی کنه اون وقت من که در سایت شخصیم که همه آزادند نظر بدن نقد کردم گناه کردم!

      در مورد بخش آخر صحبت شما گویا اون برنامه رو ندیدبد که چطور از یک حدیث برداشت نابجا کرد. پس پاسخی در این مورد ندارم.

      اما سخن کلی من با شما :
      من یک فردی هستم که از درآمد شخصی خودم نه بیت المال سایت ساختم و با همه مشکلاتی که دارم بیشتر مطالب سایتم درباره خودشناسی و فرهنگ سازی اونم یدون هیچ تبلیغ یا سود مالی هست و چیزی رو که فکر می کنم اشتباهه اونم درباره کسی که از حق من داره حقوق می گیره نقد می کنم اما ایشون از بیت المال حقوق دریافت می کنه که برای کل ملته.

      می دونم با دزدیهای هزار ملیاردی که از بیت المال شده (اونم در یک حکومت اسلامی ) این روزها بیت المال واژه خنده داری شده اما خب چون اینجا ایرانه مثل هر چیز دیگه چیزی که ارزشی نداره پول ملته!

      و سخن نهائی اینکه هر فردی اگه می خواد سخنان مذهبیش تاثیری روی دیگران داشته باشه اول یه شغل مجزا و غیر رانتی پیدا می کنه و بعد برای رضای خدا میاد از خدا و پیغمبرمی گه.
      اینطور مردم باور می کنند که مذهب راهی برای کاسبی نیست! و دزدیها و اختلاسهائی که دیگه از شمارش هم در رفته کمتر می شه !

       
      • یک انسان متعادل نه تندرو

        تیر ۲۴, ۱۳۹۲ at ۲:۳۸ ق.ظ

        نگاهی به نظرات بیندازید اکثرا باهاتون مخالف هستند من یک انسان امروزی هستم ولی به خدا و دین اسلام اعتقاد دارم و در هیچ زمینه ای تندروی ندارم منظور آقای شریعتی جوانان بیکار و بیعاری است که با اینکه توان جسمی خوبی دارند زیر بار هر کاری نمیروند منتظرند که مدیر عاملی یک شرکت را به آنها پیشنهاد دهند دقیقا مثل پسرانی که تمکن مالی دارند و نیاز به ازدواج دارند ولی به علت اینکه نمیخواهند مسئولیت پذیر باشند هرزگی می کنند حتی اگر در ابتدا حقوق کم هم داشته باشی بهتر از بیکاریست که دقبقا باعث ناآرامی میشود چون اوقات خود را با کارهای نامناسب و بی هدف پر می کنند در نوشته های دیگر شما جبهه گیری در مقابل دین اسلام و حجاب و زیان عربی و زندگی هدفمند نه به قول شما بی سر و ته به چشم میخوره پس این تعصب و اینهمه تندروی از شخصی با افکار شما بعید نیست من برنامه سمت خدا و گلبرگ رو دوست دارم چون تمام مهمانهای برنامه و مجریان به دل می نشینند و مطالب مفیدی را بیان می کنند چون من بسیار سخت پسند هستم و هر برنامه ای را نمیبینم شما که علم بدون دین را سرلوحه زندگی می دانید دیگر جای بحثی باقی نمی ماند به نظرم دو بال کمال انسانها خدا شناسی و دین مداری و خود شناسی و اخلاق است که مکمل هم هستند ما ایرانیها علاوه من ایرانی بودن خود دین اسلام رو هم دوست داریم و مسلمان ایرانی هستیم و می بینید که هیچ کس با امثال شما موافق نیست کسانی که به راحتی راجع به دین و خدا و اخلاق حکم صادر می کنند و شبهه ایجاد می کنند ولی در پستهاتون از یک جمله هزارن تفسیر غلط استخراج می کنید و می گید نباید راجع به هر مسئله ای نظر داد ولی خودتان راجع به همه مسائل نظر می دید چقدر پارادوکس به هر حال خودتون رو خسته نکنید ملت ایران فرق توهین با یک حرف که میشه ازش چندین تفسیر داشت رو میفهمن یا حق

         
        • مهدی محمدی دهقانی

          تیر ۲۴, ۱۳۹۲ at ۱۰:۲۸ ق.ظ

          درود به شما. سپاسگزارم از وقتی که گذاشتید و نظر دادید. اما خدمت شما عرض کنم در عین احترام به نظرات شما مخالف هستم. به این دلائل :

          اکثرا با نظرات من مخالف هستند را قبول دارم و دلیلش نه درستی ادعای آنها بلکه به این دلیل است :
          با تجربه ۱۵ ساله در اینترنت متوجه شده ام بیشتر افراد چیزهائی که دوست دارند و علاقه دارند را جستجو می کنند نه چیزهائی که درباره انها بی نظر هستند یا خوششان نمی آید. شما و بقیه دوستان بخاطر علاقه زیادی که به آقای شریعتی دارید جستجو کرده اید و وارد شده اید و بدیهی هست ناراحت بشوید. اما من سعی کرده ام بدون حب و بغض فقط آن کار بدی را که ایشان انجام داده نقد کنم.

          درباره تفسیر بسیار طولانی شما از منظور آقای شریعتی :
          آقای شریعتی فقط یک خط گفتند اونهائی که بیکارند برن با حقوق کم یا مفتی کار کنند. فک نکنم نظر آقای شریعتی قران باشد که این همه بصورت موشکافانه تفسیر کردید.
          اگر نگاهی به وضعیت کارخانه ها و تعطیلی آنها و همچنین چند ماه چند ماه پرداخت حقوق کارگران بندازید شاید ببینید خیل بیکارانی که با جان و دل دنبال کارند اما نیست خیلی بیشتر از کسانی هست که در خانه نشسته اند و بهانه می آورند است ! ضمن اینکه در آن برنامه اصلا بحث جوانانی که تمکن مالی دارند و ازدواج نمی کنند نبود فقط بیکاری بود!

          اما درباره این بخش نظرات شما :
          در نوشته های دیگر شما جبهه گیری در مقابل دین اسلام و حجاب و زیان عربی و زندگی هدفمند نه به قول شما بی سر و ته به چشم میخوره پس این تعصب و اینهمه تندروی از شخصی با افکار شما بعید نیست

          خب این هم برداشت و تفسیر شخصی شماست.
          در ابتدا درباره نوشته ای که درباره بی سر و ته بودن نوشتم عرض می کنم. خب شما آیا قادر هستید یک تحلیل درست از هستی بطوری که بتوانید همه مردم دنیا را قانع کنید ارائه دهید؟ چرا، شما می توانید مثل همین نظر بگوئید نظر من و نظر همه ملت ایران این هست ! اما خب مهم این است که همه چنین حرفی را قبول داشته باشند و علم فعلا پاسخ قانع کننده برای همه مردم دنیا و همه ادیان دارد.
          از دید مذهبی شما هم پاسخی درباره آن دارم. از امیرالمومنین پرسیدند قبل از آدم چه کسی روی زمین بود فرمودند آدم و گفتند پیش از آن و باز پاسخ شنیدند آدم و هربار سوال را تکرار کردند همین پاسخ را شنیدند! تا اینکه خسته شدند و دیگر نپرسیدند! پس می بینید چه از دید مذهبی چه از دید علمی جهان فعلا سر و تهی ندارد! اما اینکه این نوشته مرا به پوچی تعبیر کنید آن دیگر به انصاف شما بستگی دارد!

          و اما نظر کلی من درباره این بخش از نظرات شما:
          و می گید نباید راجع به هر مسئله ای نظر داد ولی خودتان راجع به همه مسائل نظر می دید |
          به هر حال خودتون رو خسته نکنید ملت ایران
          ما ایرانیها علاوه من ایرانی بودن خود دین اسلام رو هم دوست داریم

          دوست گرامی منظور من این است کسی درباره چیزی که تخصص ندارد نباید نظر تخصصی در یک رسانه فراگیر دهد. من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم. خب بیکاری و اشتغال یکی از بخش هائی هست که در حد نظر شخصی می توانم نظر دهم. درباره مذهب هم شش هفت سالی کلاس قران رفته ام که اولین بار در کل سایتم این را می نویسم.پس چیزهای حداقلی درباره دین و سوء استفاده از دین می دانم!درباره بیشتر ادیان تحقیق کرده ام تا شناختی بیشتر درباره خداوند عزیز داشته باشم.
          نکته بسیار جالبی که از زبان افرادی که مدعی دینداری هستند می شنوم اینکه همیشه نقل قول شخصی خد را از زبان ملت ایران بیان می کنند نه نظر شخصی خود !
          به نظر شما چرا همیشه از طرف دیگران حرف می زنیم؟
          و اما درباره اینکه ایرانیها دین اسلام را دوست دارند. خب آیا شما در بخشی از سایت من خوانده اید که گفتم دین اسلام بد است و نباید دوست داشته باشید؟
          ضمن اینکه دوست من در ایران ایرانی هائی هستند که مسلمان نیستند. مسیجی یهودی زرتشتی و .. هستند. دینشان را هم دوست دارند و ایران را هم دوست دارند.
          چیزی که من در سایت شخصی خود کوشش دارم بنویسم این است که اندیشیدن را بدون تعصب به دین یا چیز دیگر گسترش دهم. تعصب اصولا چیز خوبی نیست و باعث می شود دیگران به نام دین از افراد سوء استفاده کنند.
          نگاهی به همین کشور عراق بیندازید. یک روز این طرفی ها بمب می گذارند و تعدادی انسان بیگناه را می کشند و روز دیگر آن طرفی ها برای انتقام بمب می گذارند و باز تعدادی انسان بیگناه کشته می شوند. این نتیجه هولناک تعصب است دوست من!

          دوست عزیز تعصب تقدس بی جا می آورد و باعث می شود از نقد انسانها که باعث رشد خود آنها می شود دست بکشیم. همانطور که درباره جناب شریعتی شما زمین و زمان را به هم می بافید تا منظوری خاص بر پایه علاقه درونی خودتان از سخن یک خطی ایشان ارائه دهید، و بیشتر نوشته های مرا می خوانید برای اینکه بر پایه تعصب شخصی که به آقای شریعتی دارید مرا هم یک کافر بی دین نشان دهید! حال اینکه شاید خود ایشان وقتی بخوانند بگویند بله من اشتباه کردم و از این بابت معذرت می خواهم.

          خداوند عزیز مانند قله کوهی است که هر مذهب یا باور مانند دامنه کوهی است که هر کسی با توجه به باور خود سعی در رسیدن به خداوند دارد. و این درست نیست که بگوئیم یک راه خوب است و دیگر راه بد. قضاوت فقط از آن خداست ما فقط حق انتخاب راه خودمان را داریم و حق همراه شدن با هم باورهایمان.

          نگاهی به تلویزیون و رسانه ها بیندازید بیش از هفتاد درصد برنامه های آنها مذهبی هست. حالا نگاهی به جامعه و میزان طلاق فحشا اعتیاد بیندازید.
          چرا تضاد وجود دارد؟
          به نظرمن به یک دلیل و اینکه افرادی از نام دین سوء استفاده کردند و منجر به اختلاس های بزرگ شد و این شد که مردم در عمل دیندار نیستند !

          . این مشکل کوچکی نیست یک تضاد به تمام معنا است !
          و من در سایتم همه کوششم را بکار می گیرم که یک زندگی انسانی را آموزش دهم که انسانها از مذهب فقط برای رسیدن به خدای عزیز استفاده کنند نه برای رسیدن به پول و مقام.

          و چرا تا این حد به دانش اهمیت می دهم؟
          بخاطر همین یک خط:
          یک دقیقه اندیشه والاتر از هفتاد سال عبادت است !

           
          • یک انسان متعادل نه تندرو

            تیر ۲۴, ۱۳۹۲ at ۶:۲۵ ب.ظ

            در مورد تجربه ۱۵ ساله تون در اینترنت باید بگم باهاتون کاملا مخالفم سرچ در اینترنت تنها به معنی دوست داشتن مطلبی نیست بلکه میتونه بالا بردن آگاهی در مورد مسئله ای و یا هزاران دلیل دیگر باشه ولی شما خیلی متعصبانه دلیل آمدن دیگران به پیج سطح پایینتون رو سرچ کلمه شریعتی به علت علاقه به این شخص میدونید در صورتیکه شما به دلیل بالا بردن آمار پیج با بیان چنین کلمات کلیدی و بحثهای دو پهلو علاقه بیشتری به آقای شریعتی دارید
            در مورد جهان هستی من طبق گفته های بزرگان و درک خودم به علت شناخت خداوند و نظم هستی و دین مداری آنرا بی سر و ته نمیبینم و در این مورد با شما که عقاید دیگری دارید هیچ بحثی ندارم چون یک مسئله شخصی است و ترجیح میدم با انسانی عارف مناظره کنم تا به آگاهیم اضافه شود تا اینکه به جای یک مناظره هدفمنتد یک جر و بحث بی فایده با انسانی دگم و متعصب مثل شما داشته باشم شما هم خیلی کورکورانه دارید به جای همه مردم ایران حرف میزنید که علم به همه سوالان جواب میده در صورتیکه اصلا اینطور نیست یه نگاهی به دور و برتون بیندازید که علم نمیتونه به تنهایی کاری انجام بده و اصلا علم در حیطه مسائل ماوراء نمیتونه وارد بشه چون وظیفه دیگری دارد و حتی فلسفه علم هم قادر به این کار نیست که این بحث مفصلی دارد
            در مورد پسرانی که تمکن مالی دارند و به جای ازدواج هرزگی می کنند من نگفتم این در برنامه بحث شده بلکه مثالی مشابه زدم مثل اشخاصی که توانایی کار کردن دارند ولی همت و پشتکار ندارند و مسئولیت پذیر نیستند خیلی ضریب هوشی پایینی دارید خیلی عجولانه قضاوت می کنید

            شما خودتان انسان دگم و متعصبی هستید و سخنگوی ملت ایران و سعی دارید بگید میشه بدون دین هم زندگی کرد ولی به نظر من میشه هم علم و اخلاق و دین داشت و هدفمند زندگی کرد و جهان را پوچ و بی سرو ته ندید و فقط علم رو برتر ندونست که علم بی اخلاق و بدون دین پشیزی نمی ارزه مردم ایران خدا و اسلام و ایران رو دوست دارند یک تحقیقی در جامعه انجام بدید البته انسانهای بیخدا و بی دین هم داریم شکی نیست خوب و بد همیشه در کنار هم هستند کسی که برای پروردگار خودش و دین و احکام ارزشی قائل نیست چطور میتونه به بنده های خدا خدمت کنه و اخلاق مدار باشه مضحکه

            از لحاظ تحصیلات من هم جایی این را ععنوان نمیکنم ولی اینجا میگم من پزشک هستم و هم عاشق علم و مطالعه هم عاشق خدا و دین ولی علم را ابزاری برای رسیدن به آسایش میدونم ولی دین خود مسیر و راه ماست و ارجح تر هستش من الگو خودم رو عرفایی قرار دادم که از دین استفاده ابزاری ندارند و تنها اون رو وسیله ای برای آرامش و شناخت هستی و هزاران موضوع دیگه میدونند

            آقای شریعتی حرف اشتباهی نزده که بخواد عذر خواهی کنه

            در تلویزیون برنامه های علنمی هم خیلی پخش میشه ولی درصد بیسوادی و کم سوادی خیلی بالاست این ربطی به علم نداره اون که آماره فساد بالاست ربطی به مذهب نداره اون ربط به کج فهمی انمسانها نسبت به شناخت دین و مسیر درسته

            انسانها بیکار نیستند که بدون شناخت شما بخوان با خهوندن مطالب اینترنت راه درستشون رو پیدا کنند انقدر کتاب و اشخاص متخصص و عارف و دانشمند و روحانی خالص در این زمینه داریم که احمقانه است که بخواهیم از اینترنت برای انتخاب مسیرمون استفاده کنیم

            چه خوبه که عبادت و تفکر رو همراه هم داشته باشیم

            دیگه جواب من رو ندید من اصلا طرز تفکر شما رو دوست ندارم و صد در صد با انسان سفسطه گر و دگم و متصبیس مثل شما که ادعای روشنفری داره مخالفم دیگه جواب ندید اصلا سازنده نیست و فقط جر و بحثی خسته کننده است من وقت این بحثها رو ندارم با انسانهایی از جنس شما حرف زدم بی فایده است شما بیکارید من بیکار نیستم کاش از اول پاسخی نمیدادم فکر نمیکردن تا این حد کور کورانه متعصب باشید و عجولانه قضاوت کنید و از طرف همه نظر بدید و برچسب بزنید بگذریم من اینجا دیگه نمیام تا جوابتون رو بخونم انگار دارید با دیوار حرف میزنید شما عاشق جرو بحثید با کامنتای بالا هم خیلی جر کردید من وقتم رو خیلی براش ارزش قائلم ترجیح میدم کار مفید تری انجام بدم در این ماه مبارک و پر از فضیلت

             
          • یک انسان متعادل نه تندرو

            تیر ۲۴, ۱۳۹۲ at ۶:۳۴ ب.ظ

            در ضمن وقتی نگاهی اجمالی به صفحتون اندختم اصلا بازدید کننده و کسی که بخواد نظر بده رو ندارید و اکثر نوشته هاتون بی سر و ته هستش و ناقص و دو پهلو و اولین بار هم که کامنت رو باید تایید کنید تا اگر مشکلی داشت سانسور بشه پس میدونید که حرفهاتون منمطقی نیست من دیگه به هیچ عنوان اینجا نمیام جواب ندید و اگر جواب بدید انگار با دیوارید ۱۵ سال که این مدلی بودید متعصب و مخالف نظر اکثریت اینهم روی اون سالها من رفتم به زندگی هدفمندم برسم نمیگم یا حق یا خدا نگهدار چون اعتققادی به این مدل تفکر ندارید پس بای بای برای همیشه

             
          • مهدی محمدی دهقانی

            تیر ۲۴, ۱۳۹۲ at ۸:۰۰ ب.ظ

            درودی دوباره
            با سپاسی دوباره از نظر های شما. خب نود درصد حرفها را قبلا گفته ام و نیاز به تکرار نیست.
            با توجه به شخصیت شما احتمال بسیار بسیار بالائی می دهم که باز این صفحه را ببینید. چون از متن نوشتار شما می بینم بیشترین مشکل شما با درون خودتان است و من فقط بهانه ای برای بیرون ریختن این تضاد درونی هستم.
            فکر می کنم شما یک دختر خانم محترم( نه یک خانم ازدواج کرده) هستید که متاسفانه نظرهای شما از روی نهایت لجبازی است. مثل برخی دخترهای ایرانی که وقتی قول معروف کم آوردن شروع به گفتن حرفهای احساسی و تهمت و تحقیر می کنند! سراسر نوشته شماپر است از تهمت و تحقیر بنده
            اما اصلا ناراحت نمی شوم چون عادت دارم و به این رسم ایرانی آگاهم !

            البته این پاسخ را برای شما نمی نویسم. چون وقت من با ارزش تر از اینی هست که گفته هایم را تکرار کنم. همه گفتنی ها در بالا گفته شد. اما برای سایر خوانندگان می نویسم.

            من نگفتم از آقای شریعتی بدم می آید . ایشان مثل هر انسان دیگری خوبی ها و بدیهای خودشان را دارند و اینکه بدیهایشان بیشتر است یا خوبیهایشان این فقط وظیفه خداست. من فقط درباره این اشتباه بسیار بزرگشان نظر شخصی دادم.

            گفته اید : احمقانه است که بخواهیم از اینترنت برای انتخاب مسیرمون استفاده کنیم
            در حالی که بزرگترین مراجع دینی سایت اینترنتی دارند!

            اما در مورد ثبت نظرات بدون بررسی:
            خب هستند افرادی که فحش های ناموسی بسیار شدید می دهند. هستند افرادی که همانطور که شما مرا متهم به کفر می کنید بی خدایان مرا متهم به عقب ماندگی می کنند و فحشهای شدید مذهبی می دهند. خب باید مراقب باشم تا هر نظری چاپ نشود.
            اما خداوندم را شاهد می گیرم همه نظراتی که شامل فحشهای ناموسی به من یا پدر و مادرم نباشد را هرررررررررررر چقدر هم که درباره من تند باشد انتشار می دهم همانطور که نظرات شما را بدون هیچ سانسوری انتشار دادم و باز هم خواهم داد.

            اما به خودم افتخار می کنم که من کمترین بهتر از صدا و سیمای طویل و عریضی هستم که با این همه شبکه تلویزیونی حتی یک برنامه زنده ندارد تا نظرات همه مردم ایران بصورت زنده پخش شود! چه برسد به گزارش زنده!

            در هر صورت با وجود تحقیرهای زیادی که کردید و گفتم ناراحت نیستم بگذارید روشن تر عرض کنم تا ببینید این زمینه چقدر از شما جلوترم :
            خود من حتی عددی هم نیستم در این جهان چه برسد به سایت من که به قول شما هیچ بازدیدکننده ای هم ندارد.
            اشتباهات بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار زیادی دارم که برخی از آنها را می دانم و خیـــــــــــــــــــــلی از آنها را نمی دانم. برخی مشکلات درونی نیاز به کار کردن دو روزه یا سه روزه دارند و برخی یک عمر هم کافی نیست. تلاشم را برای رفعشان می کنم و فکر می کنم همین برای خداوندی که من باور دارم کافی است. کوشش مهم است تا نتیجه !
            بله ! شاید با شعار بتوانم بگویم من این و این و این مشکلات رو دارم و از همین امروز کنار می گذارم. اما این یک توهم و خودفریبی بزرگ است.

            در هر صورت من نیاز به یک پزشک دارم برای پرسیدن برخی از پرسشها که بدون چشمداشت پاسخ سوالهایم را بدهد. واقعا جدی می گویم و هیچ منظور یا هدف خاصی ندارم. البته زمینه تخصصی شما را نمی دانم که ببینم در زمینه پرسشهای من هست یا خیر. سپاسگزار می شوم چنانچه ممکن بود این امکان وجود داشته باشد تا از شما بپرسم.

            زیر نور خداوند باشید.

            مهدی محمدی دهقانی

             
  8. نوید

    تیر ۳۱, ۱۳۹۲ at ۹:۴۰ ق.ظ

    سلام داداش ممنون ک دیدگاهتو باصراحت و بدون هیچ تعارفی گفتی.کاش همه ی ما بجای تعریفوتمجیدواماروارقام بیجا ی کم واقع بین بودیم.من خودم احساس میکنم اقایون واسه مجری شدن یاواردشدن تومشاغل دولتی دیگه راهوچاه رویادگرفتن اولش جانماز اب میکشن تاحسابی جابیفتن ماهم حسابی بهشون بها میدیم تاجایی ک غافل میشیم ازاین ک طرف ی فوتبالیست یاهنرپیشه یای مجری بیشتر نیست بعدم ک گندشودرمیارن میایم میگیم اقای ف.ج از موقعیتش سواستفاده کردواین حرفا …. بنظرشما چی باعث میشه ک قشر هیچکاره مملکت تااین حد ب خودش اجازه اظهار نظر بدن اونم ن تو مسائل مجریستینی بلکه توهرشاخه ای ک سوالی باشه.باتشکر.ن.ا(نویداحمدی) هستم از استان خ(خوزستان)

     
    • کیمیا

      مرداد ۱۲, ۱۳۹۲ at ۱۱:۲۱ ق.ظ

      حتا اثر دوتا انگشت شما هم مثل هم نیست
      چه برسه به شخصیت دو تا انسان… دو نفر آدم
      حرف شما رو درباره‏ی اون آقای مجری کاملا قبول دارم
      ولی بازم میگم قرار نیست همه مثل هم باشن
      حتا همین آقای شریعتی هم هرچی باشن بالاخره خودشونو نشون میدن
      اصل کار این‏جاست که ما تر و خشک رو با هم نسوزونیم
      زود قضاوت نکنیم
      و به اندازه یه خردل هم که شده انصاف داشته‏باشیم…

       
    • شایان

      مرداد ۱۴, ۱۳۹۲ at ۲:۲۸ ق.ظ

      سلام برادر
      معلومه شما خودتون برنامه مذکور رو ندیدید! و یه نظر کلی دادید. در ضمن صراحت کلام همیشه نشانه درستی کلام نیست.

       
  9. شایان

    مرداد ۱۴, ۱۳۹۲ at ۲:۲۳ ق.ظ

    سلام
    برای من این سوال پیش اومده که شما که انقدر ضد ایران و ایرانی هستید چرا به جای اینکه با هزینه شخصی خودتون سایت راه بندازید بار و بندیلتونو جمع نمیکنید و نمیرید اونور آب پش کسایی که با شما هم عقاید و هم باور هستن؟؟؟

     
    • سینا

      مرداد ۲۲, ۱۳۹۲ at ۶:۳۱ ب.ظ

      سلام ، خوشحالم که بعد از دوسال هنوز نظرها را منتشر میکنید و البته بعد از انتشار آنها را به همراه صاحبانشان منهدم!!!
      همه ما از آزادی دم میزنیم ، اما آزادی به معنی اینکه افراد آزاد هستند که مطابق فکر من بیندیشند و اگر خدای ناکرده بخواهند از این موهبتی که به آنها اعطا کرده ایم سوء استفاده کنند از هر ابزاری برای به آزادی درآوردن آنها استفاده میکنیم و البته آنهاییکه در بند چنین آزادیی گرفتار میشوند از هر زندان دیگری برایشان عذاب آورتر خواهد بود .

       
  10. مهدی محمدی دهقانی

    مرداد ۲۳, ۱۳۹۲ at ۶:۰۶ ق.ظ

    درود به دوستان گرامی.
    پاسخی رو لازم دیدم بنویسم بطور کلی و برای افرادی که مایل هستند بدونند چرا دیگه کمتر نظر می دم.
    اول اینکه نظر دادن نیاز به زمان هست. نظری بدون تعصب که از روی ناراحتی، خشم یا خوشی نباشه.
    - هر کسی لایق این نسیت پاسخی به نظرش داده بشه
    - با برخی موافقم اما نظری نمی نویسم
    - با برخی دیگه مخالفم اما نظر مشابهی قبلا دادم و نیاز به تکرار نیست
    - برخی افراد با اهداف خاص و باورهای ترسناک ذهنشون و توهمات نظر می دن که خب پاسخ به اونها هم خاموشی بهترین راهه که البته اصلا به معنای نشانه رضایت نیست !
    - و اینکه من قبلا همه چیزهائی که لازم بود رو گفتم اما می بینید پاسخشون رو. در حالی که نظر من در عین روشنی و سادگی گفته شد اما به جای پاسخ دادن کوشش در تحقیر و ترور شخصیت داشتند.
    پس بیشتر نوشتن برای کسانی که مایل به تبادل اندیشه نیستند سخت اشتباهه

     
  11. آیدا

    مرداد ۲۶, ۱۳۹۲ at ۱۲:۱۱ ب.ظ

    سلام
    پس معلومه که شما برنامه سمت خدا رو دنبال نمی کنید
    وگرنه این مطلب رو نمی نوشتید
    یادمه ۲ سال پیش آقای ماندگاری گفتن که همه برن دنبال یه کاری بله شما راست می گید که باید کاری کرد که پول داشته باشه ولی این حدیث پیامبر برای افرادیه که دارن راست راست فقط می خورن و می خوابن وگرنه حتی شمایی که دارید این مطالب رو می نویسید بالاخره دارید کاری انجام می دید حالا بحث درآمد که باشه من خیلی ها رو می شناسم که از طریق سایت درآمد کسب می کنن دیگه چرا به آقای شریعتی گیر می دین ؟
    موفق باشید
    یا علی

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      مرداد ۲۶, ۱۳۹۲ at ۱:۱۵ ب.ظ

      درود به آیدا خانوم گرامی. با احترام به نظر شما عرض کنم که فکر می کنم شما این صفحه رو به دقت دنبال نکردید.
      بله هر کسی می تونه شغلی داشته باشه
      حتی یک دزد و قاتل

      و هر جوری می تونه به شغلش نگاه کنه
      اما مهم ابنه که منلع درآمد شغل چیه و کجاست
      اشکال بزرگ من به این برنامه و جناب مجری اینه با پول نفت و بیت المال سر کار هست و نباید به کسائی که حقوقشون بهش وابسته هست توهین کنه.

      و خیلی حرفای دیگه که بالاتر توضیح دادم.

       
      • آیدا

        شهریور ۴, ۱۳۹۲ at ۱۲:۳۵ ب.ظ

        سلام
        شما نباید بیجا کسی رو متهم کنید (الآن می خواهید بنویسید من بیجا متهم نکردم ) اتفاقا من همه ی مطلب این صفحه رو با دقت خوندم شما هر چقدر هم که صحبت می کنید من قانع نمی شم
        چطوره به پیشنهاد شما تنها برنامه ی خوبی رو که تقریبا کارشناس محور هستش رو هم تخته کنیم
        این جوری که شما ازآقای شریعتی می گید که از پول نفت نون می خورن آیا این پول نفت شامل ایشون هم نمی شه ؟
        پس تکلیف این همه تبلیغات چی می شه که علاوه بر پول نفت وقت ما رو هم می گیرن
        تکلیف این صحبت های شما چی می شه …
        اصلا حرفای شما درست … چی گیر ما میاد ؟ … آیا پول نفت به ما برگردونده می شه ؟
        یکم انصاف داشته باشید
        دلخوشی ما به اینه که ساعت ۱٫۳۰ بشینیم و به صحبت های کارشناسان گوش کنیم
        تکلیف این فیلمای بی سر و ته چی می شه که میلیاردی براشون هزینه می شه
        فکر نکنم درآمد این مجری از پولی که بازیگرا به جیب می زنن بیشتر باشه
        فکر نکنم درآمد ایشون از درآمد یه بازیکن بی عرضه فوتبال کمتر باشه
        در حالی که هر سه تاشون از همین ملت حقوق می گیرن
        امیدوارم حرفام قانعتون کرده باشه
        راستی من به کلمه درود یکم حساسیت دارم
        اگه جواب سلاممو با سلام بدین خوشحال تر می شم تا با درود جواب بدید
        موفق باشید
        یا علی

         
        • مهدی محمدی دهقانی

          شهریور ۴, ۱۳۹۲ at ۲:۱۲ ب.ظ

          در ابتدا خدمت شما عرض ادب دوباره دارم.
          بنا بر درخواست شما و به احترام شما از کلمه ای که حساسیت دارید استفاده نمی کنم، اما خواهش دارم اجازه بدید من هم بر پایه خواسته های خودم حرف بزنم نه خواسته شما.

          در مورد ایشون خوب مسلمه که ممکنه ایشون در بسیاری از موارد دیگه خیلی خیلی از من بهتر باشند اما این لزومی نداره که این اشکال بزرگشون رو نادیده گرفت.
          ۱۰۰% موافقم که خیلی از فوتبالیستها، مدیران باشگاه ها از پول ملت بدبخت ایران سوء استفاده می کنند و به فنا می دن.

          قبول دارم تلویزیون ایران فیلمها و کلا برنامه های بسیار مزخرفی پخش می کنه که دلیل اقبال بسیار زیاد ایرانیان به ماهواره هم همینه!
          اما همه اینها و بیش از اینها “اصلا” دلیل نمی شه این مشکل رو نادیده بگیریم و مقایسه کنیم.

          برنامه سمت خدا یک برنامه مذهبی هست که از پول بیت المال هزینه می شه. و مردمی که هر چی از اون بشنون چون محتوای مذهبی داره بدون چون و چرا قبول می کنند.

          و لطفا دقت کنید اون فوتبالیست، مدیر باشگاه اگه حرفی بزنه بدون چون و چرا مورد قبول واقع نمی شه
          همچنین اگه اون فوتبالیست و مدیر باشگاه حرف خطائی بزنه دین مردم خراب نمی شه.
          بگذارید یک مثال خیلی ساده بزنم از عمق فاجعه ای که ممکنه یک آدم که الگوی مذهبی هست باعثش بشه.
          می گن بخش از رهبران تندروهای سنی وهابی ها باور دارند چنانچه ۵-۶ شیعه رو بکشید در بهشت با رسول الله هم سفره خواهید شد. (من درباره اش تحقیق نکردم که بدونم راسته یا دروغ)
          خب حالا هر کسی بر پایه این فتوا چند انسان شیعه (یا سنی فرقی نداره همه انسانند) رو بکشه مقصر کیه؟ مسئول این سوء برداشت از دین کیه؟

          امیدوارم منظور من و تفاوت بین این رو متوجه شده باشید.

          و لطفا دقت کنید اصلا منظور من این نیست آقای شریعتی رو در این حد تندرو بدونم فقط خواستم یک نمونه بزرگ از عمق فاجعه رو که ممکنه پیش بیاد عرض کردم.
          و همونطور که در بالا عرض کردم فقط و فقط همین یک مشکل رو من کار دارم نه بقیه شخصیت و رفتار ایشون که ممکنه از من خیلی خیلی بهتر باشه .

          اصولا بدبختی مزمن و فراگیر مردم ایران و کشورهای اسلامی اینه که افراد مذهبی که دوست دارن رو “در عمل” پیامبرش می کنند و گاه بالاتر !
          نگاهی به نظرهای دوستاران ایشون در همین صفحه بندازید تا متوجه شید حتی طاقت یک اشکال گرفتن منطقی از ایشون رو نداشتند. تازه ناسزاهای ناموسی هم بابتش به بنده می دن که از نظر اخلاقی اجازه انتشار اونها رو ندارم.

          به بیان بهتر طرفداران تندروی ایشون به جای اینکه فقط درباره این اشتباه صحبت کنند تمام تلاششون رو کردند تا من رو ترور شخصیت و تحقیر کنند. یا بگن کافری و ..
          طرفدارنی که کمی متعادل تر بودند خواستند با صحبتهای منطقی این مشکل بزرگ رو در حد یک اشتباه لپی پوشش بدن و نادیده بگیرن.

           
          • آیدا

            شهریور ۶, ۱۳۹۲ at ۷:۵۵ ق.ظ

            سلام
            من با این که با شما هم عقیده نیستم ولی به چند دلیل از شما عذرخواهی می کنم
            ۱-تند با شما برخورد کردم )اونجایی که گفتم پس خود شما چی (
            ۲- من با شما نباید اون طوری بحث می کردم چون طرفدار ایشون هستم این کار باید توسط یه آدم بی طرف انجام می شد
            اگه کسی از طرفدارهای ایشون هم حرفی زده شما به بزرگی خودتون ببخشیدش .
            شما گفتید که حرفی که در برنامه سمت خدا زده می شه تاثیر گذاریش بیشتره …می شه دقیق تر توضیح بدید که منظورتون چی بود ؟
            درسته این یه برنامه مذهبی هست و کسانی که تو این برنامه صحبت می کنن باید بیشتر مراقب حرف زدنشون باشن ولی اینو قبول ندارم که در ایران شخصیت های مذهبی رو گاه تا مقام پیامبر بالا می برند خود من به شخصه هر حرفی رو که می شنوم اول فکر می کنم که با عقل جور در میاد یا نه بعد نسبت به قبول یا ردش تصمیم می گیرم .
            به نظر من تاثیر هر کسی غیر از روحانیون تو ایران بیشتره می گید نه … پس یه نگاه دقیق تر به کوچه بازار بندازید … این همه پسر و دختر بی حجاب نتیجه همین تاثیر گذاری هستش دیگه … نه …؟ البته من قصد جسارت ندارم این انتخاب خود اون افراده ولی اگه تاثیر حرف روحانیون بود این جوری نمی شد …
            دلیل حساسیتم به کلمه درود به خاطر اینه که منو یاد دلقک بازی های خنده بازار می ندازه وگرنه دلیل خاصی ندارم
            گفتم خنده بازار … این برنامه بیشترین تاثیر رو مردم گذاشته
            یک اشتباه لپی … حتی یک اشتباه لپی هم کار خودشو می کنه چون هر کسی از حرفای دیگران برداشت خودش رو داره ولی … مشکل این جاست
            من دقیقا نفهمیدم که چرا عنوان کردن یک حدیث از پیامبر اشتباه محسوب می شه حالا کاری به بزرگی و کوچیکی این اشتباه ندارم
            خب بابای من هم یه کارگر هستند ولی دلیل نمی شه که اگه یه روز بابای من سر کار نرفتن من بگم از چشم پیامبر افتادن خب کار بابای من خیلی سخته و حتی گاهی وقتا من خودم به ایشون می گم سرکار نرن و استراحت کنن
            ببینید بحث آقای شریعتی در مورد این بود که افراد برن یه کاری انجام بدن چون که کار جوهره بدنه و با کار کردن آدم به آرامش می رسه
            گفتن بدون حقوق و دستمزد ولی منظورشونو خوب بیان نکردند
            اصلش اینه که آدمی که کاری رو خوب انجام می ده حتما پولی هم گیرش میاد
            اول بحث دخترا و پسرایی رو که راست راست تو خیابون پرسه می زنن رو مثال زدم .منظور ایشون یه همچین آدمایی بود که خیلی هاشون هنوزم که هنوزه از باباشون پول توجیبی می گیرن
            اگه میشه اظهارنظرتون رو به وبم ارسال کنید
            موفق باشید
            یا علی

             
          • آیدا

            شهریور ۹, ۱۳۹۲ at ۸:۲۵ ق.ظ

            سلام
            نظرتون رو نگفتید
            من یه بار دیگه از شما معذرت خواهی می کنم
            اگه می شه به وبم هم تشریف بیارید
            موفق باشید
            یا علی

             
          • مهدی محمدی دهقانی

            شهریور ۹, ۱۳۹۲ at ۱:۲۱ ب.ظ

            عرض ارادت
            در ابتدا بسیار معذرت می خوام از پاسخ دیر.
            در واقع مدتی هست تهران نیستم و این پاسخ دیر به این خاطر هست.
            درباره معذرت خواهی شما اصلا منظورم با شما نبود و نیست. سایر دوستان نظر دادند که بعضیاش چون بسیار زشت بود مجبور شدم اجازه انتشار ندم.
            اما مسلما نظر اونها اصلا قابل تعمیم به باورهای آقای شریعتی یا شما نیست و بحثی کاملا جداست.
            معذرت خواهی شما و کلا معذرت خواهی رو من نشانه بزرگی افراد می دونم و اینکه طاقت نظر مخالف رو دارند.

            درباره ادامه حرفاتون خیلی خیلی خیلی خیلی حرفای ناگفته دارم که باور ذهنیم و قلبیم هست اما به هیچ عنوان نمی شه گفت.
            انقدر آدمهای ترسناکی در قالب سوء استفاده از مذهب رشد کردند و پست و مقام گرفتند که بخوام صحبت کنم چون فکر می کنند درباره اونها گفتم بسیار خطرناک می شه.
            اگه نگاهی به وضعیت اختلاسهای میلیاردی که تازه مقدار کشف شده هاش هست بندازید متوجه می شید چی می گیم. و یقینا تنها دستاویز اونها ادای آدم مذهبی رو درآوردن بود تا بدون حساب و کتاب پست و مقام بگیرند.
            و این شعر رو هم دقت کنید از حافظ
            واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.

            ای کاش می شد نوشت که درد این کشور چیه و راهکارش چیه. و فرق شعار و قانون ، حرف و عمل و خدا و شیطان چیه.

            باز هم معذرت می خوام بخاطر پاسخ دیر

             
          • آیدا

            شهریور ۱۰, ۱۳۹۲ at ۷:۲۷ ق.ظ

            سلام
            خواهش بیشکه . همین که پاسخ سوالم رو دادید ممنونم .
            موفق باشید
            یا علی

             
  12. مریم

    شهریور ۲۰, ۱۳۹۲ at ۷:۰۸ ق.ظ

    با سلا م
    من با نظر شما مخالفم ……
    می دونید من بعد از همون برنامه سمت خدا که در مورد بیکاری مواردی رو پیشنهاد کردند برای اینکه دچار افسردگی بعد از تحصیلات دانشگاهی نشم سراغ کار داوطلبانه در یک مرکز دولتی رفتم و بعد از ۷ ماه هم همون مرکز استخدامم کرد ….

    اگه حالا آقای شریعتی و …. می گفتن خانم بشینید تو خونه و دعا کنید انشاء… درست می شه بهتر می شد ….
    آقای دهقانی تو این دوره که مشکلات داره بیداد می کنه اگه من و شما و امثال آقای شریعتی به هم دلداری ندیم که ….

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      شهریور ۲۸, ۱۳۹۲ at ۲:۱۸ ب.ظ

      درود به شما مریم خانم گرامی
      در آغاز سپاس گزارم از اینکه نظر مخالف خودتون رو در نهایت ادب نوشتید.
      اما خدمت شما عرض کنم باز هم مخالفم و صد البته تاکید می کنم این مخالفت من شاید بر اثر اشتباه من باشه و شاید هم نباشه. اما چیزی که هست بر پایه باورها و منطق من هست. درست یا غلط.
      پس هیچ اصراری ندارم حتما درسته !
      درباره نظر شما عرض کنم اصولا آقای شریعتی حق و اجازه ندارن درباره بحث اقتصادی صحبت کنند و اگه می گفتند که بشینید خونه خدا بزرگه که واویلا بود. چون همه بیکاران دارن این کارو می کنند خواه ناخواه!

      بحث من از نظر آماری هست . حالا اگه یک مورد مثل شما بوده دلیل بر درستی حرف آقای شریعتی نمی شه.

      و در پایان اجازه بدید خدمت شما هم عرض کنم خیلی صحبتهای دیگه ای درباره بیکاری، وضعیت اقتصادی و دلیل این وضعیت اقتصادی اونم با این همه منابع سرشار داشتم که نمی تونم در پاسخ عرض کنم.

       
  13. یلدا

    شهریور ۳۰, ۱۳۹۲ at ۸:۴۶ ب.ظ

    سلام من برنامه رو دیدم اما فکر نمی کنم به این شوری که شما توصیف می کنی باشه چرا ما عادت کردیم انقد زود رنج باشیم و سریع جبه گیری کنیم که آی دا آی بیداد فلانی اینجوری کرد اون یکی اینجوری گفت ول کنید بابا تو رو خدا اگه بیکار نیستی چرا ناراحت شدی اگرم هستی که برو دنبال کار والا به قران زشت تو این چیزای کوچیک گیر کردن

     
  14. سارا

    آبان ۱۶, ۱۳۹۲ at ۱۱:۲۶ ق.ظ

    سلام دوست گرامی. می دونید فکر کنم کمی حق با شماست .اما فقط کمی .من فکر میکنم اقای شریعتی این حرف رو از روی غرور نگفتن و فقط منظورشون رو بد گفتن ..کاش انتقادهاتون رو برای برنامه ی سمت خدا هم بفرستید تا خود ایشون هم بتونه از خودش دفاع کنه .

     
  15. بیات

    اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ at ۹:۵۶ ق.ظ

    سلام
    از استدلال های بی منطق تون بهره ها بردم.
    شما هم به واسطه این مطلبی که نوشتی خوب مشهور شدیا!

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ at ۳:۱۷ ب.ظ

      ممنونم از نظر شما آقا یا خانم بیات

       
  16. جواد

    فروردین ۲, ۱۳۹۳ at ۹:۵۵ ب.ظ

    سلام خیلی تند رفتی

     
    • مهدی محمدی دهقانی

      فروردین ۲۲, ۱۳۹۳ at ۱۱:۵۲ ق.ظ

      درود به آقا جواد عزیز.
      به نظر من تند نیست بلکه مشکل ما ایرانیهسات که همه چیز رو اسلوموشن می بینیم حتی سرعت تغییرات جهانی به نظرمون هیچی نیست!
      جهان سرعت خودش رو داره و با دیدگاه های ما کاری نداره.
      نظرات ما فقط برای خود ماست و اگه سودمند بود دنیا هم استفاده می کرد.